مقالات

تشخیص تسمه تایم اصلی و تقلبی

تشخیص تسمه تایم اصلی و تقلبی

تشخیص تسمه تایم اصلی و تقلبی

تسمه تایم از مهمترین قطعات خودرو است که در صورت معیوب بودن و پارگی خسارت جبران ناپذیری به موتور خودرو وارد می شود . از این رو انتخاب تسمه تایم خوب و باکیفیت اهمیت بسیار بالایی دارد . امروزه تسمه تایم های غیر استاندارد و بی کیفیت در بسته بندی های اورجینال و به اسم اجناس اصلی  در بازار قطعات یدکی به فروش می رسد .

امروزه برندهای معروفی چون دانگیل ، میتسوبیشی ، رایکالتون و غیره جزو تسمه تایم هایی هستند که نمونه های تقلبی انها در بازار بسیار است. در ادامه به برخی نکات برای تشخیص اصلی بودن و غیر اصلی بودن تسمه تایم اشاره می کنیم.

بافت کنار تسمه تایم

بافت روی تسمه و کنار های تسمه از اصلی ترین نکات تشخیص تسمه تایم های اورجینال از تقلبی می باشد .در تسمه تایم های اصلی روی دنده های تسمه بافت وجود دارد که مقاومت تسمه را چندین برابر می کند .

تاریخ تولید تسمه تایم

تاریخ تولید تسمه ها قابل رویت روی تسمه ها نیست. بلکه باید از طریق شرکت وارد کننده استعلام گرفته شود. اگر از تاریخ ورود تسمه تایم وارد شده مدت زیادی گذشته باشد تسصمه به مرور زمان دچار پوسیدگی شده و در نهایت در زمان استفاده دچار پارگی می شود . که در این صورت اسیب جبران ناپذیری به سوپاپ یا سرسیلندر یا مابقی قطعات خودرو وارد می شود.

کد اصالت کالا

تسمه تایم های اورجینال که از طریق شرکت های رسمی وارد کشور می شوند، دارای کد اصالت کالا و دارای بر چسب ضامنت 50000 کیلومتر             می باشد،که اصالت کالا را مشتری می تواند از کد اس ام اس که رو کارتن تسمه موجود می باشد استعلام نماید.

بسته بندی محصولات اورجینال

بسته بندی محصولات اورجینال دارای مشخصه های فنی به خصوصی می باشد نوع بسته بندی، ضخامت کارتن، فونت چاپی رو محصول و فونت چاپی روی کارتن

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *